MECHANIKA
1. Co to są poziomy umiejętności i jak wpływają na użytkowanie?Poziomy umiejętności są to stopnie zaawansowania twojej umiejętności. Im wyższy poziom, tym lepsze panowanie nad daną mocą, mniejsza szansa na niepowodzenie/pech w trakcie rzutu kostką oraz szerszy i potężniejszy zakres działania.
2. Czy mając poziom 4 mogę nadal korzystać z dotychczasowych zakresów działania?Tak. Mając odpowiednio rozwiniętą umiejętność możesz swobodnie lawirować pomiędzy poszczególnymi działaniami. Pamiętaj jednak, że każde z nich ma inne zapotrzebowanie energetyczne (krew). Im silniejszy efekt chcesz uzyskać, tym więcej krwi musisz poświęcić. Ponadto w grę wchodzi również zmęczenie fizyczne oraz psychiczne.
3. O co chodzi ze zmęczeniem?Zmęczenie jest to stopniowo narastający poziom wycieńczenia Twojej postaci. Wszystkie umiejętności można podzielić na; umiejętności podtrzymywane i niepodtrzymywane.
- te pierwsze wymagają nieustannego skupienia, które poza wykorzystaniem zasobu krwi na aktywację, pobierają ją również przy samym podtrzymywaniu. Jest to niewielki procent, aczkolwiek nieustannie prowadzi do zwiększenia poziomu wyczerpania.
Kiedy osiągnie ono swoje apogeum, wampir traci możliwość korzystania z mocy do czasu uzupełnienia zapasu krwi. Ponadto umiejętnościom podtrzymywanym przy ciągłym spalaniu krwi towarzyszy również wyczerpanie psychiczne. Podobnie jak w przypadku wyczerpania zapasów energii (krwi), tak i ono narasta z każdą sekundą skupiania się nad mocą.
Gdy osiągnie swoje maksimum, wampir traci panowanie nad mocą, co prowadzi do utraty kontroli bądź zaprzestania jej działania i niemożności ponownego użycia.
Wymagany jest wtedy odpoczynek i uwaga: poziom zmęczenia psychicznego spada o wiele wolniej, niżeli poziom krwi, co oznacza, że nawet po posileniu się wampir może odczuwać zmęczenie, co negatywnie wpływa na korzystanie z umiejętności.
- te drugie, a więc umiejętności niepodtrzymywane wykorzystują zasób krwi tylko i wyłącznie do dokonania przemiany np. podczas użytku shapeshiftingu. Procent wykorzystania przy takiej metamorfozie jest o wiele większy niż w przypadku umiejętności podtrzymywanej, co wynika z potrzeby całkowitego przekształcenia kształtu i fizjonomii ciała. Na całe szczęście jest on jednorazowy. Powrót do formy pierwotnej odbywa się bez wykorzystania krwi.
Należy pamiętać, że każdej mocy transformacji towarzyszy zmęczenie fizyczne. Im częściej się przemieniasz i odmieniasz, tym bardziej twoje ciało się męczy. Po przekroczeniu poziomu zmęczenia wampir całkowicie traci możliwość zmiany.
Potrzebny jest wtedy odpoczynek i uwaga; poziom zmęczenia fizycznego spada o wiele wolniej, niżeli poziom krwi, co oznacza, że nawet po posileniu się wampir może odczuwać zmęczenie, co negatywnie wpływa na korzystanie z umiejętności.
4. Jak poziom umiejętności wpływa na wynik rzutu kością? Wszystkie poziomy stanowią bonus do wyniku podczas rzutu kością. Przykład; rzucasz kostką, wypada Ci 3, MG bierze ten wynik, dodaje go do poziomu Twojej umiejętności, a następnie przy zsumowaniu ocenia rezultat np. rzut kością (3), poziom umiejętności (2), 3+2=5. Ostatecznym wynikiem poddanym ocenie przez MG będzie liczba 5.
5. Co w przypadku starcia gracz vs gracz? Jak wtedy działają poziomy?Bardzo prosto. W takich sytuacjach podstawę stanowią rzuty kostką. Im wyższy poziom, tym lepszy, szerszy zakres działania oraz stabilniejsza moc. Gracz z wyższym wynikiem po rzucie będzie górować nad graczem z wynikiem niższym. Oczywiście może się tak zdarzyć, że osoba z 4 poziomem umiejętności przegra z osobą mającą poziom umiejętności np. 2, co jak wspomniane wyżej, jest zależne od wielu czynników - zmęczenie wampira oraz efekt jaki chce uzyskać daną akcją.
6. Do ilu rzutów ma prawo gracz w jednym poście przy starciu gracz vs gracz?Do jednego chyba, że MG zadecyduje inaczej lub jeśli gracz posiada stosowną zaletę lub umiejętność pozwalającą mu na wykonanie kolejnego rzutu kostką.
7. Nie rozumiem systemu rozdawania pkt. Dlaczego muszę zapłacić 10 pkt na 4 poziom umiejętności i ile w takim wypadku wyniesie mnie 5 poziom?System jest bardzo prosty. Aby od razu wykupić np. 3 poziom umiejętności musisz wpierw zainwestować w 1 i 2. 1 poziom kosztuje 1 pkt, 2 poziom 2 pkt. Jeśli chcesz kupić od razu 3 poziom musisz wydać 3 pkt (1 poziom i 2 poziom, a więc 1+2), a następnie wydać dodatkowe 3 pkt na 3 poziom, a więc: 1+2=3, 3+3=6. Chcąc kupić 4 poziom musisz wydać łącznie 10 pkt.
1 poziom (1) + 2 poziom (1+2=3) + 3 poziom (1+2=3, 3+3=6) = 4 poziom (1+2=3, 3+3=6, 6+4=10).
Piątego poziomu nie wykupisz, przynajmniej nie na początku. Jest on dostępny tylko i wyłącznie poprzez rozegranie sesji z MG oraz późniejszym dopłaceniu 5 punktów na jego wykup.
8. Czemu 5 poziom umiejętności jest tak drogi i dostępny jedynie poprzez sesję z Mistrzem Gry?Ponieważ zakres jego działania jest znacznie silniejszy od pozostałych poziomów. Można powiedzieć, że jest to poziom legendarny, mistrzowski czy nawet arcymistrzowski. Stąd te wymogi.