Dział rozwoju: często zadawane pytania
Regulamin
Przewodnik
Wizerunki
Rasy
Grupy
Kostka
Sklep
Nieobecności
Kto zagra?
Wezwij MG
Pytania
Forumowa Wiki
Zamówienia

Share
 

 

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 

Admin
Dział rozwoju: często zadawane pytania Pretty-red-tulip-swaying-art-animated-gif

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy




Admin

Dział rozwoju: często zadawane pytania Empty
PisanieTemat: Dział rozwoju: często zadawane pytania   Dział rozwoju: często zadawane pytania EmptyPią Maj 05, 2017 8:10 pm


MECHANIKA


1. Co to są poziomy umiejętności i jak wpływają na użytkowanie?
Poziomy umiejętności są to stopnie zaawansowania twojej umiejętności. Im wyższy poziom, tym lepsze panowanie nad daną mocą, mniejsza szansa na niepowodzenie/pech w trakcie rzutu kostką oraz szerszy i potężniejszy zakres działania.

2.  Czy mając poziom 4 mogę nadal korzystać z dotychczasowych zakresów działania?
Tak. Mając odpowiednio rozwiniętą umiejętność możesz swobodnie lawirować pomiędzy poszczególnymi działaniami. Pamiętaj jednak, że każde z nich ma inne zapotrzebowanie energetyczne (krew). Im silniejszy efekt chcesz uzyskać, tym więcej krwi musisz poświęcić. Ponadto w grę wchodzi również zmęczenie fizyczne oraz psychiczne.

3. O co chodzi ze zmęczeniem?
Zmęczenie jest to stopniowo narastający poziom wycieńczenia Twojej postaci. Wszystkie umiejętności można podzielić na; umiejętności podtrzymywane i niepodtrzymywane.
- te pierwsze wymagają nieustannego skupienia, które poza wykorzystaniem zasobu krwi na aktywację, pobierają ją również przy samym podtrzymywaniu. Jest to niewielki procent, aczkolwiek nieustannie prowadzi do zwiększenia poziomu wyczerpania.
Kiedy osiągnie ono swoje apogeum, wampir traci możliwość korzystania z mocy do czasu uzupełnienia zapasu krwi. Ponadto umiejętnościom podtrzymywanym przy ciągłym spalaniu krwi towarzyszy również wyczerpanie psychiczne. Podobnie jak w przypadku wyczerpania zapasów energii (krwi), tak i ono narasta z każdą sekundą skupiania się nad mocą.
Gdy osiągnie swoje maksimum, wampir traci panowanie nad mocą, co prowadzi do utraty kontroli bądź zaprzestania jej działania i niemożności ponownego użycia.
Wymagany jest wtedy odpoczynek i uwaga: poziom zmęczenia psychicznego spada o wiele wolniej, niżeli poziom krwi, co oznacza, że nawet po posileniu się wampir może odczuwać zmęczenie, co negatywnie wpływa na korzystanie z umiejętności.

- te drugie, a więc umiejętności niepodtrzymywane wykorzystują zasób krwi tylko i wyłącznie do dokonania przemiany np. podczas użytku shapeshiftingu. Procent wykorzystania przy takiej metamorfozie jest o wiele większy niż w przypadku umiejętności podtrzymywanej, co wynika z potrzeby całkowitego przekształcenia kształtu i fizjonomii ciała. Na całe szczęście jest on jednorazowy. Powrót do formy pierwotnej odbywa się bez wykorzystania krwi.
Należy pamiętać, że każdej mocy transformacji towarzyszy zmęczenie fizyczne. Im częściej się przemieniasz i odmieniasz, tym bardziej twoje ciało się męczy. Po przekroczeniu poziomu zmęczenia wampir całkowicie traci możliwość zmiany.
Potrzebny jest wtedy odpoczynek i uwaga; poziom zmęczenia fizycznego spada o wiele wolniej, niżeli poziom krwi, co oznacza, że nawet po posileniu się wampir może odczuwać zmęczenie, co negatywnie wpływa na korzystanie z umiejętności.

4. Jak poziom umiejętności wpływa na wynik rzutu kością?
Wszystkie poziomy stanowią bonus do wyniku podczas rzutu kością. Przykład; rzucasz kostką, wypada Ci 3, MG bierze ten wynik, dodaje go do poziomu Twojej umiejętności, a następnie przy zsumowaniu ocenia rezultat np. rzut kością (3), poziom umiejętności (2), 3+2=5. Ostatecznym wynikiem poddanym ocenie przez MG będzie liczba 5.

5. Co w przypadku starcia gracz vs gracz? Jak wtedy działają poziomy?
Bardzo prosto. W takich sytuacjach podstawę stanowią rzuty kostką. Im wyższy poziom, tym lepszy, szerszy zakres działania oraz stabilniejsza moc. Gracz z wyższym wynikiem po rzucie będzie górować nad graczem z wynikiem niższym. Oczywiście może się tak zdarzyć, że osoba z 4 poziomem umiejętności przegra z osobą mającą poziom umiejętności np. 2, co jak wspomniane wyżej, jest zależne od wielu czynników - zmęczenie wampira oraz efekt jaki chce uzyskać daną akcją.

6. Do ilu rzutów ma prawo gracz w jednym poście przy starciu gracz vs gracz?
Do jednego chyba, że MG zadecyduje inaczej lub jeśli gracz posiada stosowną zaletę lub umiejętność pozwalającą mu na wykonanie kolejnego rzutu kostką.

7. Nie rozumiem systemu rozdawania pkt. Dlaczego muszę zapłacić 10 pkt na 4 poziom umiejętności i ile w takim wypadku wyniesie mnie 5 poziom?
System jest bardzo prosty. Aby od razu wykupić np. 3 poziom umiejętności musisz wpierw zainwestować w 1 i 2. 1 poziom kosztuje 1 pkt, 2 poziom 2 pkt. Jeśli chcesz kupić od razu 3 poziom musisz wydać 3 pkt (1 poziom i 2 poziom, a więc 1+2), a następnie wydać dodatkowe 3 pkt na 3 poziom, a więc: 1+2=3, 3+3=6. Chcąc kupić 4 poziom musisz wydać łącznie 10 pkt.
1 poziom (1) + 2 poziom (1+2=3) + 3 poziom (1+2=3, 3+3=6) = 4 poziom (1+2=3, 3+3=6, 6+4=10).
Piątego poziomu nie wykupisz, przynajmniej nie na początku. Jest on dostępny tylko i wyłącznie poprzez rozegranie sesji z MG oraz późniejszym dopłaceniu 5 punktów na jego wykup.

8. Czemu 5 poziom umiejętności jest tak drogi i dostępny jedynie poprzez sesję z Mistrzem Gry?
Ponieważ zakres jego działania jest znacznie silniejszy od pozostałych poziomów. Można powiedzieć, że jest to poziom legendarny, mistrzowski czy nawet arcymistrzowski. Stąd te wymogi.


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Czw Maj 11, 2017 2:08 pm, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry Go down

Admin
Dział rozwoju: często zadawane pytania Pretty-red-tulip-swaying-art-animated-gif

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy




Admin

Dział rozwoju: często zadawane pytania Empty
PisanieTemat: Re: Dział rozwoju: często zadawane pytania   Dział rozwoju: często zadawane pytania EmptyWto Maj 09, 2017 6:35 pm


WAMPIRY


1. Czym różni się starszy wampir od młodszego wampira? Czy jest silniejszy? Czy jego moce są potężniejsze?
Hola, hola. Wpierw po kolei. Zacznijmy od rzeczy najważniejszej. Stare wampiry nie bez powodu są szanowane i nie bez powodu również sieją strach pośród swoich młodszych "braci".

- po pierwsze. Istotę ich siły stanowi krew. Wraz z biegiem lat staje się ona silniejsza, co rzutuje na wolniejsze jej spalanie podczas korzystania z mocy, a także tworzenie o wiele silniejszych ghuli kosztem szybszego uzależnienia.

- po drugie. Moce wcale nie są potężniejsze. Po prostu starszy wampir traci o wiele wolniej energię niż młodszy przedstawiciel. Nadal jednak miewa problemy z opanowaniem umiejętności, które dajmy na to nabył podczas fabuły. Stąd też ich poziomy zaawansowania.

- po trzecie. Siła fizyczna starszego wampira jest znacznie większa niż w przypadku młodszego osobnika, aczkolwiek należy mieć na uwadze kilka istotnych czynników.
Otóż siła sile nie równa, tak i jej wyznacznik nigdy nie będzie równy.
Wampirza siła to niewątpliwie spory bonus, tym nie mniej należy pamiętać o tym kim był twój wampir za życia.
Ważną rolę odgrywa również płeć. Nie wychodząc na szowinistę muszę to jednak powiedzieć. Wampir zawsze będzie silniejszy od wampirzycy.
Stawiając jednak dwóch wampirzych wojowników o tej samej sprawności fizycznej; starszy będzie silniejszy od młodszego.

- po czwarte. Odporność. Otóż im starszy wampir tym większa jest jego odporność na działanie mocy. Takie czytanie myśli na przykład - piąty poziom telepatii. Młodszy wampir musi poświęcić znacznie więcej energii i skupienia, aby móc odczytać myśli starszego nieśmiertelnego, a i tak istnieje duże ryzyko niepowodzenia. Wszystko zależy od różnicy wieku między odczytującym, a odczytywanym. O wiele łatwiej działa to w przypadku odczytania młodszego wampira przez starszego. Ten drugi będzie miał znacznie mniejsze problemy z poznaniem myśli pierwszego.

2. Zatem czy ghul starszego wampira będzie silniejszy fizycznie od familianta młodszego wampira?
Tak. Ponadto ghul starszego nieśmiertelnego będzie o wiele bardziej odporny na sztuczki krwiopijców niż ghul młodszego. No i posiada większy dostęp do mocy swojego Pana.

3. No dobra. A co w przypadku zmiany wampirzego właściciela? Czy wtedy odporność ghul może spaść?
Może, ale nie od razu. Organizm ghula musi się wpierw przestawić na działanie krwi młodszego osobnika, co odbywa się stopniowo i wymaga kilku, a nawet kilkunastu razy podania krwi nowego właściciela, co samo w sobie grozi ryzykiem odrzucenia przez organizm samego ghula. Stąd też mało który ghul idzie na taki układ.

4. W takim razie jaki jest sens tworzenia młodego wampira?
Bycie potężnym to fajna sprawa. Problem w tym, że wszystko odbywa się pewnym kosztem. Pamiętaj, że im starszy wampir tym bardziej maleje jego człowieczeństwo oraz umiejętność przystosowywania się do świata.
Młodsze wampiry górują w tym aspekcie nad swoimi starszymi braćmi. Uczą się i adaptują o wiele szybciej, co znacznie ułatwia im funkcjonowanie wśród ludzi, a w rezultacie zmniejsza zapotrzebowanie na ghule. Generalnie rzecz biorąc młodzi nieśmiertelni nie są tak mocno uzależnieni od swoich marionetek jak Ci starsi. Stąd przywiązuje się tak wielką uwagę do kontroli nad nimi tj. nad młodszymi.


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Czw Wrz 21, 2017 3:51 pm, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry Go down

Admin
Dział rozwoju: często zadawane pytania Pretty-red-tulip-swaying-art-animated-gif

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy




Admin

Dział rozwoju: często zadawane pytania Empty
PisanieTemat: Re: Dział rozwoju: często zadawane pytania   Dział rozwoju: często zadawane pytania EmptyWto Maj 09, 2017 6:35 pm


OGÓLNIE


1. Jak wygląda rozkład fizycznej siły pomiędzy rasami?

Następująco:
- Wilkołak w formie bestii.

- Wampir: wampir zawsze będzie słabszy fizycznie od wilkołaka. W przypadku samych nieśmiertelnych istotną rolę odgrywa wiek. Starszy wampir jest zawsze silniejszy fizycznie od młodszego.

- Wilkołak w formie pół bestii. W tej formie wilkołak jest na równi z wampirem. Jest słabszy od wilkołaka w formie bestii.

- Wilkołak w formie wilk. W tej formie wilkołak jest słabszy od wampira. Wszystko nadrabia za to swoją zwinnością i szybkością.

- Ghul. Swoją siłą fizyczną przewyższa zwykłego śmiertelnika, a nawet wilkołaka w formie Homid. Ghul starszego wampira jest silniejszy fizycznie od Ghula młodszego wampira.

- Wilkołak w ludzkiej formie. Jest nieznacznie silniejszy od człowieka, ale za to słabszy od ghula.

- Zwykły człowiek.
Powrót do góry Go down




Sponsored content

Dział rozwoju: często zadawane pytania Empty
PisanieTemat: Re: Dział rozwoju: często zadawane pytania   Dział rozwoju: często zadawane pytania Empty

Powrót do góry Go down
 
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Dział informacyjny: sklep
» Dział techniczny: tematy
» Dział techniczny: wezwij MG
» Dział techniczny: nieobecności
» Dział techniczny: kto zagra?

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: ☦ Zanurz się w ciemności ☦ :: Dział rozwoju-
Skocz do: