Rola / pozycja : Główny Administrator Wiek : Nie dotyczy Multikonto : Nie dotyczy
Admin
| Temat: Wilki Sob Gru 14, 2019 4:51 pm | |
| ŻEBY NIE ZGINĘŁO CECHY 1. Wybraną cechę należy umieścić w Karcie Postaci i Informatorze w wyznaczonych w tym celu miejscach. 2. Przy tworzeniu postaci można wybrać dowolną ilość cech, o ile pozwala na to ilość punktów. Bazowa ich wartość jest zależna od wieku wilkołaka. Każdy kolejny punkt jest jednorazowo przyznawany za dobór wady. 3. Cechy można zdobywać w trakcie gry. Nabywa się w zamian za punkty zdobyte za udział w sesjach z Mistrzem Gry. 4. Podczas rozgrywki należy pamiętać o wybranych cechach. Każda z nich ma swoje określone działanie w zależności od formy oraz poziomu, o ile takowy występuje. 5. Większość cech można używać bez ingerencji Mistrza Gry, aczkolwiek warto mieć na uwadze, że niektóre przypadki wymagają rzutu kostką (sesja z MG lub sesja gracz vs gracz, gdy w grę wchodzi np. walka między postaciami). 6. W przeciwieństwie do wampirzych umiejętności, cechy wilkołaków nie wyczerpują zasobu "krwi". Należy jednak pamiętać, że część z nich zostaje wykluczona po doborze poszczególnej wady. 5. Sugeruje się sensownie wplatać cechy w historię postaci, by nie stanowiły jedynie pustego odzwierciedlenia jej charakteru. SPIS CECH KATEGORIA ATUTY Zaparty 3pktBiegi, polowania, pogoń, ewentualna ucieczka. Niezależnie od tego jak dobrze jesteś wytrenowany, to wszystko prowadzi do zmęczenia, a im bardziej jesteś zmęczony, tym gorzej radzisz sobie z podstawowymi czynnościami, a o tych bojowych nie wspominając. Cecha zapartego zwiększa wydolność twojego organizmu o 50%. Oznacza to, że nie męczysz się tak szybko jak wilkołaki bez tej cechy, co znacznie polepsza twoje zdolności i to nie tylko w jednej formie. Cecha działa w formach: Homid, Glabro, Lupus, Crinos. Cecha pozwala na wybór cechy: wytrzymały. Wytrzymały 2pktNie od dziś wiadomo, że życie wilkołaka usłane jest wieloma nieprzyjemnymi niespodziankami. Walka z innym wilkołakiem lub wampirem nie jest przyjemna, a połamane kości tym bardziej. Jasne, posiadasz je niezwykle wytrzymałe, tym nie mniej nie są niezniszczalne. Wampir wprawdzie ich nie połamie, ale za to inny Crinos już tak. Z pomocą jednak przychodzi ta cecha. Dodaje ona bonus w postaci 50% odporności przeciwko wszelkim urazom tj. złamaniom. Teraz możesz walczyć lub nawet spadać z wysokich odległości. Twój szkielet będzie cały czego nie można powiedzieć o tkankach miękkich. Cecha działa we wszystkich formach - bonus twardości kości zawsze wynosi 50% do podstawowej twardości w zależności od formy wilkołaka. Cecha pozwala na rozwój jednej z cech: opanowany, włośniasty, zwinny. Opanowany 3pktWilk to bardzo niepokorne stworzenie. Wilkołak tym bardziej. Z Tobą jest inaczej. Ty umiesz całkiem nieźle nad nim panować. Powiem wprost. Potrafisz utrzymać formę glabro o 50% dłużej, co z kolei wiąże się z dłuższą walką w ludzkiej świadomości. Cecha działa w formie Glabro i tylko na Glabro. Cecha jest niemożliwa do wykupienia przy wadzie "Bestia". Włośniasty 2pktJesteś wyjątkowy, a uściślając. Twoje futro jest wyjątkowe. Dzięki ewolucji potrafi dopasowywać się do temperatury otoczenia; jak jest zimniej, pokrywa cię gęstsze futro, jak jest cieplej, lżejsze. To jednak nie wszystko. Prócz cwanej sztuczki potrafisz także dopasować kolor swojego włosia dzięki czemu zyskujesz całkiem niezły kamuflaż. Cecha działa w formach: Lupus, Crinos. Cecha jest niemożliwa do wykupienia przy wadzie "Wilk faraona". Zwinny 3pktUsain Bolt to przy tobie cienias i powinien iść do lamusa. Ty wytyczasz nowe rekordy, biegając szybciej, skacząc wyżej i dalej. Co prawda, robisz to tylko w formie Lupusa, ale też się liczy, prawda? Pociesz się tym, że i tak pokonasz większość wilków w biegu i skoku. Generalnie rzecz biorąc jesteś o połowę zwinniejszy od przeciętnego Lupusa, a do tego bardziej zwrotny! Cecha działa jedynie w formie Lupus. Cecha jest niemożliwa do wykupienia przy wadzie "Klucha". KATEGORIA SIŁA Siłacz 2pkt Ale masz muły! Z takimi bickami pewnie jesteś w stanie zaimponować każdej lasce. Nieważne. Otóż w Crinosie jesteś o 50% silniejszy niż dotychczas. Z niewielkim wysiłkiem wyrwiesz drzewo, a nawet powalisz innego Crinosa, od którego jesteś zwyczajnie silniejszy. Niestety jak wszystko we wszechświecie, tak i twoja siła ma pewne minusy. Przy takiej ilości tkanki mięśniowej stajesz się wolniejszy. Bonus do siły jest dodawany do bazowej siły wilkołaka zależnej od wieku. Cecha działa w formach: Homid (niewielki bonus do siły), Crinos. Cecha pozwala na rozwój: szpony (I, II, III poziom), zębiska (I, II, III poziom). Szpony I 1pkt Do której kosmetyczki chodzisz, że masz tak piękne tipsy? Och nie, one nie są sztuczne, a twoja kosmetyczką jest sama Mateczka Natura. Wilkołaki mają stosunkowo długie pazury. Ty jednak możesz się chwalić o wiele dłuższymi. Niewątpliwie ułatwiają Ci rozszarpywanie ofiary, ale w zamian za to tracisz na chwytności łap. Uważaj również na kruchość. Przy zbyt ostrej zabawie możesz sobie je połamać. Cecha działa jedynie w formie Crinos. Cecha pozwala na wykup: szpony II Szpony II 2pktPosiadanie długich pazurów to nie przelewki. Stanowią doskonała broń, choć bywają też niezwykle kruche. Dla ciebie to nie problem. Od teraz nie musisz się martwić o niechciane złamanie paznokcia. Zyskujesz 50% do wytrzymałości dla twoich pazurów. Cecha działa jedynie w formie Crinos. Cecha pozwala na wykup: szpony III Szpony III 3pktProblem kruchości rozwiązany. Teraz przyszła pora na polepszenie chwytności łap. Efekt dosyć ciekawy muszę przyznać. Natura obdarzyła cię całkiem przydatną sztuczką w postaci umiejętności wysuwania i chowania pazurów wedle woli dzięki czemu łapy tracą minus do chwytności i na powrót odzyskują poziom jak u przeciętnego Crinosa. Cecha działa jedynie w formie Crinos. Zębiska I 1pktStary, ale masz kły! Gdzie załatwiłeś takiego dentystę? Nie za bardzo chcesz się tym chwalić, ale to nic dziwnego. Twoje zęby są znacznie dłuższe niż u przedstawicieli innych ras. Pozwala ci to na zadawanie głębszych ran, choć przypłacasz to ich kruchością. Cecha działa w formach Crinos oraz Lupus. Cecha pozwala na wykup: zębiska II Zębiska II 2pktTwardość twoich kłów znacznie się poprawiła. Od teraz nie musisz się martwić, że któryś ząbek ci się ułamie, oj nie. To już przeszłość. Powiem więcej. Zwiększona wytrzymałość pozwala na stabilniejsze zatopienie zębisk w ciele ofiary i boleśniejsze wyszarpanie jej kawału mięsa. Kości jednak nadal nie przegryziesz, a przynajmniej nie te wampirze. Cecha pozwala na wykup: zębiska III Zębiska III 3pktTwoje zęby to już nie kość, lecz stal! Nie dość, że są dłuższe niż u przeciętnego wilkołaka, to ich wytrzymałość jest równa wytrzymałości stali. Siła zresztą też - od teraz przegryzienie kości nieśmiertelnego nie stanowi dla ciebie żadnego problemu. Mimo to pamiętaj, że nie przyjdzie ci to przy pomocy jednego kłapnięcia. Nadal musisz się troszeczkę postarać, choć taki pręt... Próbuj śmiało! KATEGORIA ZMYSŁY Wyostrzone zmysły 1pkt W Homidzie, wilkołak prócz lekko zwiększonej siły i regeneracji niczym nie różni się od człowieka. Tym bardziej jego zmysły. Wykupienie cechy powoduje ich wyostrzenie o ponad 50%. Od teraz słuch, węch i wzrok będą o wiele czulsze, co znacznie zwiększa szansę wyczucie potencjalnego zagrożenia przez wilkołaka w formie Homid. Przy tym poziomie wyczulenia zmysły nie są narażone na dodatkowe obrażenia spowodowane znaczną wrażliwością. Prócz tego cecha niweluje szkodliwe działanie wad wpływających bezpośrednio na zmysł powonienia, słuchu i węchu kosztem bonusu do ich wyostrzenia. Zmysły powracają do stanu jak u typowego człowieka, ale tylko i wyłącznie w formie homid. Cecha działa jedynie w formie Homid. Cecha pozwala na rozwój jednego ze zmysłów: obserwator, niuchacz, słuchacz. Niuchacz 3pktTwój zmysł powonienia uległ mocnemu wyostrzeniu. Od teraz zyskujesz bonus równy nie 50, lecz 100%, co oznacza tylko tyle. Jesteś doskonałym tropicielem. Wprawdzie czasem miewasz trudności, zwłaszcza bez dostępu do wspomagaczy. Czasem nawet zapachy zaczynają ci się mieszać, w szczególności, gdy dochodzi to zmiany pogody. Może się też zdarzyć, że i tak zgubisz ofiarę. W większości przypadków jednak wystarczy mgiełka znajomego zapachu, abyś odzyskał trop. Na tym jednak nie koniec. Prócz wysoce rozwiniętego zmysłu powonienia, szczycisz się także doskonała pamięcią do wszelkiego rodzaju zapachów. Raz powąchany zostanie w twojej pamięci już na zawsze. Ah i uważaj na wszelkie podrażnienia nosa! Cecha działa w formach: Glabro, Lupus, Crinos. Cecha jest niemożliwa do wykupienia przy wadzie "Bez powonienia". Obserwator 3pktTwój zmysł wzroku uległ mocnemu wyostrzeniu. Od teraz zyskujesz bonus równy nie 50, lecz 100%, co oznacza tylko tyle. Twój wzrok jest na równi ze wzrokiem wampira. Nie straszny ci już żaden półmrok, choć radzę uważać. Wyostrzenie niesie ze sobą pewną konsekwencję. Wyczulony wzrok jest bardziej podatny na obrażenia, zatem nie chciej, aby ktokolwiek poświecił ci latarką po oczach. Cecha działa w formiach: Glabro, Lupus, Crinos. Cecha jest niemożliwa do wykupienia przy wadzie "Ślepy". Słuchacz 3pktTwój zmysł słuchu uległ mocnemu wyostrzeniu. Od teraz zyskujesz bonus równy nie 50, lecz 100%, co oznacza tylko tyle. Twój słuch jest znacznie czulszy od słuchu innego wilkołaka, bo przecież do wampira nie będziemy porównywać, ich słuch jest po prostu gorszy. Słyszysz wysokie częstotliwości, które są dla ciebie naturalne. Każdy szum krzaka, trzask gałęzi czy szelest liści; słyszysz to wszystko ze znacznie większej odległości, niż usłyszeliby to inni. Co więcej. Posiadasz wysoce rozwiniętą pamięć dźwiękową. Podobnie jak w przypadku węchu tak i tu wystarczy jedno zetknięcie z danym dźwiękiem (głos, charakterystyczna melodia, ryk silnika samochodu czy motocyklu), abyś zapamiętał go na zawsze. Radzę jednak dbać o uszy. Czułość niesie za sobą ryzyko wrażliwości na obrażenia w postaci zbyt wysokich dźwięków. Cecha działa w formiach: Glabro, Lupus, Crinos. Cecha jest niemożliwa do wykupienia przy wadzie "Głuchy". |
|