Wampiry: ogólnie
Regulamin
Przewodnik
Wizerunki
Rasy
Grupy
Kostka
Sklep
Nieobecności
Kto zagra?
Wezwij MG
Pytania
Forumowa Wiki
Zamówienia

Share | 
 

 

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 

avatar

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy





PisanieTemat: Wampiry: ogólnie   Sro Kwi 26, 2017 4:46 pm


HISTORIA


W jaki sposób powstały wampiry?
Usiądź, a opowiem ci.

"...Lilith, pierwsza długowieczna, a zarazem pierwsza żona Adama i pierwsza, która sprzeciwiła się woli Boga. Butna niewiasta nie uznała nad sobą żadnej władzy, a Bóg widząc to postanowił skazać ją na wygnanie.
Wydalona z rajskiego ogrodu jako pierwsza poznała prawdę nie kosztując owocu z Drzewa Poznania. Mentorem Lilith był sam Lucyfer - ujrzał ją błąkającą się pośród nicości, przygarnął i skusił obietnicą zemsty. Najmądrzejszy zaraz po Bogu przekazał jej całą wiedzę, a także uczynił swoją nałożnicą, ale nie za darmo.
Nieświadoma (lub po prostu zaślepiona pragnieniem zemsty) stania się marionetką w szponach przebiegłego Diabła, dobrowolnie zaprzedała duszę, a tym samym uznała jego władzę nad sobą...
Bóg widząc jak para przeklętych tworzy nowe plugastwo i zniesławia jego imię rozgniewał się. Zesłał on archanioła, który po znalezieniu Lilith rzekł:
-Bądź potępiona, ty, co postanowiłaś przeciwstawić się woli Pana. Przeklina on Ciebie i wszystkie Twoje dzieci nieczyste, które od dziś, aż po kres świata rodzić się będą martwe.

Ze zbioru ksiąg historii istot nadnaturalnych nieznanego autora

Nadal nie rozumiem. Wyjaśnij.

Mówi się, że to Lilith dała początek wszystkim kolejnym wampirom, wszak to dość i logiczne. W każdym wierzeniu postrzegana była inaczej - raz jako białowłosa piękność, raz jako czart z głębin otchłani lub jako zbawicielka, albo zwykła kobieta o bladej cerze i kruczoczarnych włosach. Obrazów jej osoby było wiele, podobnie jak liczne wersje legend powstania.
Niewielu jednak wie, że to nie Lilith, a "zakazany owoc" stał się „ojcem i matką” dla wszystkich nieśmiertelnych. Tuż przed wypędzeniem z rajskiego ogrodu Ewa zerwała kilka owoców z Drzewa Życia i Śmierci. Zdesperowana pragnęła zrodzić z ich nasion nowe drzewo, dzięki któremu i ona i jej mąż, a także dzieci ponownie stałyby się nieśmiertelne. Bóg to ujrzał, lecz nie zrobił nic. Ograniczając się do roli obserwatora z zaintrygowaniem spoglądał na trud jej haniebnego czynu.
Trwało to dnie i noce, aż w końcu po wielu tygodniach, nie, po miesiącach wyczerpującej pracy trud Ewy się opłacił. Uradowana widokiem niewielkiej rośliny od razu pobiegła do męża, aby mu się pochwalić. Wbrew oczekiwaniom ten nie był zachwycony jej zachowaniem. Skarcił żonę surowym spojrzeniem i słowami o boskim gniewie i karze jaka ponownie spłynie na nich oraz na ich dzieci. Rozczarowana odtrąciła lubego, gdy ten próbował nakłonić ją do wyrwania rośliny z korzeniami oraz do spalenia ostałych się owoców.
W niewiedzy przed oczami męża zjadła pozostałe owoce. Ich nasiona wrzuciła do wody skąd rozeszły się na wszystkie krańce świata. Samo drzewo zaś zostało wyrwane z korzeniami, a więc tak jak nakazał jej mąż. Zamiast je jednak spalić zakopała resztki do ziemi, co bardzo rozgniewało boskiego wysłannika, który widząc to od razu udał się do swego ojca…
Złote Jabłka, boska Ambrozja, Kamień Filozoficzny – istnieje wiele nazw dla owocu Drzewa Życia i Śmierci. Każda jest poniekąd poprawna, jak poprawne są legendy na ich temat. Wydawać się może, że bardzo się różnią między sobą, lecz jeden motyw pozostaje niezmienny. Złodziej. Czy jednak to przez niego zostaliśmy przeklęci? Winna jest Ewa? Lilith? A może ciekawski Anioł, który poleciał poskarżyć się Ojcu? Jest to pytanie do dziś pozostawione bez odpowiedzi.
Bez wątpienia jednak nasze istnienie datujemy na czasy pierwszych ludzi. Z kolei za naszą matkę uważamy Lilith, która w tęsknocie za swym martwym potomstwem postanowiła nas do siebie przygarnąć. Tak przynajmniej mówi nasza wiara.

Tyle mówisz o legendach. A co się działo potem? Dlaczego nagle wszyscy zniknęli.

Aby się tego dowiedzieć musisz poznać psychikę pierwszych nieśmiertelnych.
Otóż długowieczne potomstwo było liczne, jednakże nie każde z nich dało się łatwo okiełznać, co wkrótce doprowadziło do zagłady większości z nich.
Część wampirów pomimo zniknięcia uznanej i czczonej przez nich matki, które datuje się na czas śmierci Jezusa (ok 33 roku n.e), pozostała wierna jej surowym zasadom, lecz druga część podążyła własnymi ścieżkami, które ostatecznie doprowadziły do wyjawienia ich istnienia, a w efekcie powstania pierwszych grup łowców datujące się na czas pierwszych wypraw krzyżowych (około 1096 roku).
Wtedy nastąpił pierwszy pogrom, który po dziś dzień budzi grozę wśród żyjących wampirów.
Okres męki nieśmiertelnych trwał, aż do roku 1278. Wtedy zginęło ostatnie dziecko Lilith. Na świecie pozostały jedynie jej wnuczęta. Te rozeszły się po świecie egzystując na własny rachunek. Do czasu.
Historia ponownie zatoczyła koło i podobnie jak przybrane dzieci Lilith, tak i jej wnuczęta zniknęły w niewyjaśnionych okolicznościach, co datuje się na okres I Soboru Trydenckiego, a więc 1545 rok, czasem wcześniej. Przedtem jednak wydały ostatni rozkaz swym dzieciom, a prawnukom Lilith."


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Czw Wrz 21, 2017 3:12 pm, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy





PisanieTemat: Re: Wampiry: ogólnie   Sro Kwi 26, 2017 5:22 pm


OGÓLNIE


1. Podobnie jak w świecie ludzi, tak i w tym wampirzym obowiązuje ścisła hierarchia rasowa. Najistotniejszą rolę odgrywa w niej wiek. Ze względu na siłę fizyczną, siłę krwi oraz wiedzę, największym szacunkiem lub postrachem cieszą się najstarsi nieśmiertelni.

2. Najstarszymi żyjącymi przedstawicielami rasy nieśmiertelnych są wampiry w przedziale wiekowym od 715 lat do 500 lat. Po nich w kolejności są nieśmiertelni w przedziale wiekowym 499 - 300 lat, a zaś potem kolejno wampiry w wieku 299 - 100 oraz 99 lat i mniej.

3. Biologicznie nawet nowo powstały wampir jest w stanie spokrewniać. Problem stanowi silna wola, która wykształca się z biegiem czasu. Jest to cecha indywidualna każdego nieśmiertelnego.

4. Więź łącząca wampirzego rodzica z potomkiem jest niezwykle silna i przez wielu powszechnie nazywana "więzami krwi". Rodzic jest w stanie wyczuć swoje nieśmiertelne dziecko; im jest ono bliżej tym dokładniejsze jest samo wyczucie. Wraz ze wzrostem odległości maleje jego precyzyjność, ale nigdy nie zanika całkowicie. Występuje jedynie w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia wampirzego potomka.

5. Więzy krwi mogą zostać nieodwracalnie przerwane. Wówczas rodzic nie wyczuwa swojego dziecka; nie potrafi go namierzyć, a także nie jest w stanie określić czy jest ono zagrożone czy też nie.
W wampirzej społeczności zerwanie więzi jest najgorszą karą jaką rodzic może wymierzyć swojemu dziecku, bo oprócz zaniku zdolności takowe dziecko przestaje również widnieć w spisie jako pełnoprawny potomek danego wampira. Zazwyczaj zostaje wykluczone z kręgu.



Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Nie Wrz 03, 2017 2:40 pm, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy





PisanieTemat: Re: Wampiry: ogólnie   Sro Kwi 26, 2017 6:55 pm


CECHY FIZYCZNE


1. Serce wampira bije, aczkolwiek bardzo wolno. Niemożliwym jest jego usłyszenie zarówno przez inne wampiry jak, i ludzi. To tłumaczy nagłe “wyłączenie” się wampira przy zakołkowaniu, które warto zaznaczyć, iż musi nieustannie pompować i rozprowadzać krew po całym ciele nieśmiertelnego celem podtrzymania jego stanu "nieżycia".

2. Wampiry mogą korzystać z krwi, aby podnieść temperaturę swojego ciała, aczkolwiek na bardzo krótko. Ponadto temperatura ciała wampira podnosi się samoistnie, gdy spala on duże ilości krwi np. podczas korzystania z umiejętności.
W normalnych warunkach wampir szybko powraca do "normy". Jego temperatura jest o kilka stopni niższa od temperatury normalnego człowieka, co tłumaczy bladość skóry nieśmiertelnego oraz uczucie chłodu podczas nawiązania kontaktu fizycznego.

3. Narządy wewnętrzne nie zanikają. Należy jednak pamiętać, że ich funkcje znacznie różnią się od funkcjonowania narządów wewnętrznych śmiertelnika. I tak jak wampir może, chociaż nie musi oddychać, tak np. nie może przyjmować normalnego pokarmu, gdyż cały jego układ  jest dostosowany do spożywania i trawienia krwi.
Wyjątek stanowią wampiry z zaletą "Ludzki". Ich układy pokarmowe przystosowane są do dwóch rodzajów pożywienia; wampirzego i ludzkiego, aczkolwiek tylko z tego pierwszego czerpią profity energetyczne.

4. Wzrok wampira jest wysoce rozwinięty dzięki czemu jest on w stanie widzieć w ciemnościach (ale nigdy w całkowitym mroku) oraz półmroku. Prócz tego może poszczycić się wyczulonym słuchem, aczkolwiek nigdy nie przegoni w tym aspekcie wilkołaka.

5. Zakołkowanie wampira powoduje jego uśpienie, ale uszkodzenie (ale nie zmiażdżenie) mózgu już nie. W przypadku zakołkowania trwa ono do momentu wyjęcia kołka lub innego przedmiotu przebijającego serce.

6. Proces starzenia jest zatrzymany.

7. Wampiry nie mogą być nosicielami chorób zakaźnych przenoszonych przez krew. Te automatycznie są zwalczane przez ich organizm, co ma swoje efekty uboczne w postaci zmęczenia oraz wadliwego działania umiejętności.
Stan ten utrzymuje się do 24 godzin po wypiciu np. skażonej krwi bądź po spokrewnieniu chorej osoby, której choroba jest przekazywana właśnie poprzez krew.

8. Wszelkie defekty fizyczne po przebyciu chorób, zarówno zakaźnych jak i genetycznych pozostają, ale nie mogą zostać przekazane dalej.

9. Wampir ma możliwość farbowania włosów, zmiany ich długości jeśli te były długie przed przemianą, oraz robienia sobie tatuaży. Na jego ciele nigdy jednak nie powstaną żadne blizny. Wyjątek stanowi jedynie posiadanie wady zakłócającej prawidłowe gojenie się ciała nieśmiertelnego.

10. Regeneracja wampira jest niezwykle szybka. Wszelkie rany oraz otarcia goją się znacznie szybciej niż u przeciętnego człowieka. Należy jednak pamiętać, że czas odtworzenia się tkanek nie jest wartością stałą.
Wszystko zależy od stopnia uszkodzenia ciała i predyspozycji wampira (patrz wada upośledzająca procesy regeneracyjne ciała).
Odcięte kończyny odrastają nie wcześniej jak po 24 godzinach, a w przypadku wampirów z wadą opisaną wyżej dopiero po 48 godzinach.
Ponadto regeneracja może zostać uniemożliwiona jeśli w ciele utknie ciało obce np. kula. Do czasu jej wydobycia tkanki nigdy nie zrosną się całkowicie.

11. Wampir w pełni kontroluje swoje kły. Może je swobodnie chować, bądź wysuwać, co znacznie ułatwia mu funkcjonowanie wśród ludzi. Wyjątek stanowi wada "Próżniak".

12. Ślina wampirów jest w stanie zaleczyć niewielkie i płytkie rany np. takie powstałe wskutek ugryzienia lub drobne zadrapanie. Dzięki temu nieśmiertelny jest w stanie zatuszować swoje ugryzienie.
Wyjątek stanowi wada "Nieśmiały", gdy rana po ugryzieniu jest zbyt głęboka, aby móc ją zaleczyć przy pomocy śliny.

13. Wampiry są bezpłodne. Jedyna opcja przedłużenia linij prowadzi poprzez spokrewnienie, a więc zmianę człowieka w wampira.

14. Wampir wampirowi nierówny. Po przemianie wzrasta jego siła i zwinność, choć należy pamiętać, że jest to kolejna cecha indywidualna i zależna od tego jaką funkcję pełnił nieśmiertelny przed przemianą. Nie zmienia to jednak faktu, że nigdy swoją siłą fizyczną nie dorówna wilkołakowi.

15. Każdy wampir posiada paletę nadnaturalnych zdolności, które są indywidualne dla każdego przedstawiciela rasy.

16. Wampiry śnią, choć ze względu na brak przerwania fazy REM bardzo często nie zdają sobie z tego sprawy. Wyjątek stanowią nieśmiertelni z zaletą "Wyczulony".

17. Za dnia wampir traci swoje nadnaturalne zdolności. Jest to spowodowane brakiem skupienia wynikającego z tzw. "złej" pory. Może próbować ich użyć, aczkolwiek jest to niezwykle trudne i większości przypadków kończy się niepowodzeniem.
Jedynie najstarsi przedstawiciele rasy mają szansę na poprawne użycie mocy za dnia, a i tutaj należy wspomnieć, że przy sukcesie koszt takiego użycia wzrasta dwukrotnie co prowadzi do szybkiego wyczerpania niezależnie od posiadanej zalety "wytrzymałego".
Stan tzw. "otumanienia" znika wraz z nastaniem nocy.


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Czw Wrz 21, 2017 3:17 pm, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy





PisanieTemat: Re: Wampiry: ogólnie   Sro Kwi 26, 2017 6:55 pm


GŁÓD KRWI


1. Krew jest dostępna z czterech następujących źródeł; ludzie, wampiry, zwierzęta, wilkołaki. Istnieje także alternatywa w postaci krwi syntetycznej, choć według wysoko postawionych nieśmiertelnych jest to pokarm najniższej jakości, uwłaczający godności prawdziwego wampira.

2. Odżywczo krew opisuje się następująco:
† ludzka jako powszechne źródło pokarmu prócz zaspokajania głodu nie daje żadnych dodatkowych bonusów.
† wilkołacza krew jest niezwykle ceniona ze względu na swoje krótkotrwałe właściwości pobudzające ze względu na spore stężenie adrenaliny.
† zwierzęcą krew oceniana się za mało smaczną i nisko wartościową, co wynika bardziej z uwłaczenia godności wampira niżeli faktycznego deficytu odżywczego. Nie daje żadnych dodatkowych bonusów.
† wampirza krew uchodzi za unikatową. Jej wypicie daje jednorazowy wzrost siły. Trzeba się jednak liczyć z ryzykiem uzależnienia oraz kilkoma innymi niespodziankami.
Każda krew ma inny smak i jest on kwestią indywidualną każdej istoty niezależnie od rasy.

3. Przyjmowanie krwi od innego wampira jest dla niektórych tematem tabu. Ze względu na swoje uzależniające właściwości, które z wiekiem przybierają na sile, może doprowadzić do nałogu, ale nigdy bezpośrednio przy spokrewnieniu.
Prócz tego innym znanym efektem ubocznym spożywania krwi wampira niezależnie od rasy spożywającego są niekontrolowane sny o nieśmiertelnym, z którego się piło.

4. Wampiry muszą posilać się minimum raz na dwa tygodnie. Wyjątek stanowi wada "Nienasycony" oraz zaleta "Wytrzymały".

5. Niezaspokojony głód prowadzi do szału, w którym wampir traci nad sobą kontrolę (niemożność używania zdolności) i rzuca się na wszystko, co posiada krew byleby tylko zaspokoić głód.
Ponadto będąc w szale zmianie ulega wygląd zewnętrzny wampira; staje się on dużo bledszy (zaleta ludzkiego przestaje "działać") niż normalnie, jego kły wysuwają się, twarz ulega lekkiej deformacji na bardziej "demoniczny wygląd", a oczy z naturalnego koloru przyjmują kolor żółty (zmiana koloru następuje również przy odczuwaniu głodu).

6. Brak przyjmowania krwi przez dłuższy okres prowadzi do zasuszenia. Wampir zapada wtedy w letarg. Obudzi się jedynie w momencie napojenia go krwią.

7. Przyswajanie ludzkiego jedzenia jest niemożliwe i skutkuje natychmiastowymi wymiotami. Wyjątek stanowi zaleta “Ludzkiego”.

8. Ugryzienie wampira jest bardzo przyjemne. Wyjątek stanowi wada “Nieśmiały”. Z kolei postacie z wadą “Próżniak” przy ugryzieniu człowieka lub wilkołaka, a nawet innego wampira wywołują u niego orgazm.


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Nie Wrz 03, 2017 2:42 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy





PisanieTemat: Re: Wampiry: ogólnie   Sro Kwi 26, 2017 7:08 pm


PRZEMIANA


1. Aby przemienić człowieka należy: doprowadzić ofiarę na skraj życia i śmierci poprzez wypicie jego krwi, a następnie napojenie go własną krwią.
Proces transformacji w zależności od predyspozycji fizycznych przemienianego trwa od kilku, kilkunastu minut do godziny.
Po upływie tego czasu, młody wampir budzi się ogarnięty rządzą krwi.

2. Wampirzy rodzic zobowiązany jest do sprawowania pieczy nad wampirzym dzieckiem póki nie uzna, że jest ono gotowe działać na własną rękę.



Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Nie Wrz 03, 2017 2:42 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar

Rola / pozycja :
Główny Administrator

Wiek :
Nie dotyczy

Multikonto :
Nie dotyczy





PisanieTemat: Re: Wampiry: ogólnie   Nie Wrz 03, 2017 2:37 pm


ŚMIERĆ


1. Aby zabić wampira należy; w całości zmiażdżyć mu głowę lub oderwać ją od reszty ciała. Warto zaznaczyć, że wszelka próba dekapitacji jest niezwykle trudna, co wynika z niebywałej twardości wampirzych kości.
Inną możliwością zabicia nieśmiertelnego jest wystawienie go na bezpośrednie działanie promieni słonecznych lub na płomienie ognia. W przypadku opcji słońca wampir ulegnie natychmiastowemu spopieleniu (wyjątek stanowi zaleta "Odporny"), zaś w przypadku ognia, będzie się palić jak przeciętny człowiek.

2. Wampir nie może umrzeć z głodu. Po zbyt długim "poście" zapada w letarg i choć staje się wtedy bezbronny może przetrwać w tym stanie wiele lat, a nawet stuleci.
Jest to dość popularne zjawisko zwłaszcza wśród starszych wampirów, które są znudzone (nie)życiem.

3. Wykrwawianie się i niemożność regeneracji są bardzo niebezpieczne dla wampira. W przypadku takiej sytuacji wpierw wpadnie w szał głodu (wówczas traci możliwość używania wampirzych zdolności), a zaś potem zapadnie w letarg jeśli nie uzupełni ubytku krwi.
Szansa na to jest jednak mała, bowiem z racji swojej agresji istnieje spore prawdopodobieństwo zabicia groźnego napastnika.

4. Wbicie kołka lub innego narzędzia w wampirze serce go nie zabije, a jedynie uśpi do momentu wyjęcia przedmiotu uszkadzającego ten organ.

5. Granaty UV nie zabiją wampira chyba, że zostanie poddany długiemu ich działaniu. Wtedy dochodzi do samozapłonu, a w rezultacie śmierci wampira. W innych sytuacjach granaty UV dotkliwie parzą i dekoncentrują pijawkę, a prócz tego prowadzą do chwilowego oślepienia.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora




Sponsored content

PisanieTemat: Re: Wampiry: ogólnie   

Powrót do góry Go down
 
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: ☦ Zanurz się w ciemności ☦ :: Dział organizacyjny :: Rasy :: Wampiry-
Skocz do: